Företagsekonomi, Global marknadsföring    Grundnivå    7,5 hp

Kursen behandlar i huvudsak internationella marknadsföringsfrågor i relativt stora företag. Centrala frågor i kursen är val av exportmarknader, olika etableringsstrategier och etableringssätt, omvärldsanalys och strategiska möjligheter, analys av internationell konkurrens och konkurrensfördelar samt marknadsföring i allians med internationella affärspartners.

Fördjupning:GXX
Behörighet:Godkända resultat om minst 21 högskolepoäng från Företagsekonomi, grundkurs, 30 högskolepoäng eller från Företagsekonomi, Företagets affärer och styrning, grundkurs, 30 högskolepoäng.
 
Urval:Antal avklarade högskolepoäng tagna senast sista anmälningsdag (TPBC).
 
Veckor:40 (2017) - 44 (2017)
Studier:Helfart, Dagtid
Ort:Örebro
Undervisningsspråk:Engelska
Anmälningskod:ORU-28031
Institution:Handelshögskolan vid Örebro universitet

Visa kursplan