Företagsekonomi, Internationell marknadsföring, kandidatkurs    Grundnivå    7,5 hp

Dagens företagande förutsätter i stor utsträckning kunskap om internationella utbyten och relationer. Kursen Internationell marknadsföring behandlar därför kulturella aspekter, strategiska satsningar samt ledning och styrning av internationella verksamheter. I kursen diskuteras central forskning inom fältet och du övas på att omsätta teorier i praktik genom att arbeta med aktuella företagsrelaterade problemställningar. Kursens kunskaper är viktiga för dig som framtida beslutsfattare i näringslivet oavsett vilket område du kommer att arbeta inom.
Övrigt:Viss undervisning kan komma att hållas på engelska.

Fördjupning:G1F
Behörighet:Företagsekonomi, grundkurs, 30 högskolepoäng och 22,5 högskolepoäng från Företagsekonomi, fortsättningskurs, 30 högskolepoäng.
 
Urval:Antal avklarade högskolepoäng tagna senast sista anmälningsdag (TPBC).
 
Veckor:40 (2017) - 44 (2017)
Studier:Helfart, Dagtid
Ort:Örebro
Undervisningsspråk:Svenska
Anmälningskod:ORU-28032
Institution:Handelshögskolan vid Örebro universitet

Visa kursplan