Företagsekonomi, Internationell marknadsföring, kandidatkurs Grundnivå 7,5 hp
Dagens företagande förutsätter i stor utsträckning kunskap om internationella utbyten och relationer. Kursen Internationell marknadsföring behandlar därför kulturella aspekter, strategiska satsningar samt ledning och styrning av internationella verksamheter. I kursen diskuteras central forskning inom fältet och du övas på att omsätta teorier i praktik genom att arbeta med aktuella företagsrelaterade problemställningar. Kursens kunskaper är viktiga för dig som framtida beslutsfattare i näringslivet oavsett vilket område du kommer att arbeta inom.
Övrigt:Viss undervisning kan komma att hållas på engelska.
Fördjupning: | G1F |
Behörighet: | Företagsekonomi, grundkurs, 30 högskolepoäng och 22,5 högskolepoäng från Företagsekonomi, fortsättningskurs, 30 högskolepoäng. |
Urval: | Antal avklarade högskolepoäng tagna senast sista anmälningsdag (TPBC). |
Veckor: | 40 (2017) - 44 (2017) |
Studier: | Helfart, Dagtid |
Ort: | Örebro |
Undervisningsspråk: | Svenska |
Anmälningskod: | ORU-28032 |
Institution: | Handelshögskolan vid Örebro universitet |
Visa kursplan
|