Kurser för Företagsekonomi, Global marknadsföring läsåret 2018/2019
|
Företagsekonomi, Global marknadsföring | 7,5 hp |
Höstterminen 2018 | Anm.kod: ORU-21033 |
Höst vecka 41 (2018) - 45 (2018) |
Helfart |
Handelshögskolan vid Örebro universitet |
Kursen ges på engelska |
Kursen behandlar i huvudsak internationella marknadsföringsfrågor i relativt stora företag. Centrala frågor i kursen är val av exportmarknader, olika etableringsstrategier och etableringssätt, omvärldsanalys och strategiska möjligheter, analys av internationell konkurrens och konkurrensfördelar samt marknadsföring i allians med internationella affärspartners. |
Fördjupning: GXX |
Behörighet: Godkända resultat om minst 21 högskolepoäng från Företagsekonomi, grundkurs, 30 högskolepoäng eller från Företagsekonomi, Företagets affärer och styrning, grundkurs, 30 högskolepoäng. |
Urval: Antal avklarade högskolepoäng tagna senast sista anmälningsdag (TPBC). |
Visa kursplan Hösten 2018 |
Institution: Handelshögskolan vid Örebro universitet |