Kurser för Företagsekonomi, Industriell marknadsföring, kandidatkurs läsåret 2018/2019
|
Företagsekonomi, Industriell marknadsföring, kandidatkurs | 7,5 hp |
Höstterminen 2018 | Anm.kod: ORU-21022 |
Vårterminen 2019 | Anm.kod: ORU-21108 |
Höst vecka 36 (2018) - 40 (2018) , Vår vecka 04 (2019) - 08 (2019) |
Helfart |
Handelshögskolan vid Örebro universitet |
En allt större del av marknadsföringen handlar om utbyten mellan företag. Industriell marknadsföring belyser just detta. Kursen behandlar central forskning och aktuella praktiska frågeställningar inom fältet. Perspektiv som behandlas är marknadskanaler, relationer och industriella nätverk, samt industriella tjänster och tjänstefiering. I ett projekt övas du på teoritillämpning och att diagnostisera och föreslå lösningar på företagsrelaterade problem. Kursens kunskaper är viktiga inte bara för dig som framtida marknadsförare utan för alla som tänkt sig en framtid i ledande positioner. Kursen utgör också en viktig förberedelse för uppsatsarbeten inom utbildningen. |
Fördjupning: G1F |
Behörighet: Företagsekonomi, grundkurs, 30 högskolepoäng och godkända resultat om minst 22,5 högskolepoäng från Företagsekonomi, fortsättningskurs, 30 högskolepoäng. |
Urval: Antal avklarade högskolepoäng tagna senast sista anmälningsdag (TPBC). |
Övrigt: Viss undervisning kan komma att hållas på engelska. |
Visa kursplan Hösten 2018 Visa kursplan Våren 2019 |
Institution: Handelshögskolan vid Örebro universitet |