Kurser för Företagsekonomi, Internationell marknadsföring, kandidatkurs läsåret 2018/2019
|
| Företagsekonomi, Internationell marknadsföring, kandidatkurs | 7,5 hp |
| Höstterminen 2018 | Anm.kod: ORU-21032 |
| Vårterminen 2019 | Anm.kod: ORU-21114 |
| Höst vecka 41 (2018) - 45 (2018) , Vår vecka 09 (2019) - 13 (2019) |
| Helfart |
|
Handelshögskolan vid Örebro universitet |
| Dagens företagande förutsätter i stor utsträckning kunskap om internationella utbyten och relationer. Kursen Internationell marknadsföring behandlar därför kulturella aspekter, strategiska satsningar samt ledning och styrning av internationella verksamheter. I kursen diskuteras central forskning inom fältet och du övas på att omsätta teorier i praktik genom att arbeta med aktuella företagsrelaterade problemställningar. Kursens kunskaper är viktiga för dig som framtida beslutsfattare i näringslivet oavsett vilket område du kommer att arbeta inom. |
| Fördjupning: G1F |
|
Behörighet: Företagsekonomi, grundkurs, 30 högskolepoäng och 22,5 högskolepoäng från Företagsekonomi, fortsättningskurs, 30 högskolepoäng. |
|
Urval: Antal avklarade högskolepoäng tagna senast sista anmälningsdag (TPBC). |
| Övrigt: Viss undervisning kan komma att hållas på engelska. |
|
Visa kursplan Hösten 2018 Visa kursplan Våren 2019 |
Institution: Handelshögskolan vid Örebro universitet |